Ruska "lada" se vraća na britansko tržište

Bez autora
May 09 2010

Model "lada" najveće ruske fabrike automobila "Avtovaz" se posle 13-godišnje pauze vraća na tržište Velike Britanije. Do 1997. godine taj automobil sklapan je na britanskom ostrvu, gde je dobio ironičan nadimak "konzerva na točkovima".Proizvodnja ovog simbola jeftinih automobila iz osamdesetih godina biće obnovljena u naredne dve godine, ali će ovog puta produkcija poznatog "narodnog automobila" bivšeg SSSR-a biti potkrepljena novcem i iskustvom francuskog "Renoa". Koncernu "Reno -Nisan" pripada 25 odsto plus jedna akcija "Avtovaza".

Ruska "lada" se vraća na britansko tržišteModel "lada" najveće ruske fabrike automobila "Avtovaz" se posle 13-godišnje pauze vraća na tržište Velike Britanije, objavio je britanski dnevnik "Dejli Mejl", podsećajući da je do 1997. godine taj automobil sklapan na britanskom ostrvu, gde je dobio ironičan nadimak "konzerva na točkovima".

Proizvodnja ovog simbola jeftinih automobila iz osamdesetih godina biće obnovljena u naredne dve godine, ali će ovog puta produkcija poznatog "narodnog automobila" bivšeg SSSR-a biti potkrepljena novcem i iskustvom francuskog "Renoa". Koncernu "Reno -Nisan" pripada 25 odsto plus jedna akcija "Avtovaza".

Proizvođači obećavaju da će nova verzija "lade" biti među najjeftinijim automobilima na britanskom tržištu (koštaće manje od 5.000 funti), pa bi mogla da potisne neke jeftine japanske i južnokorejske brendove, veoma uspešne u Britaniji, piše londonski list.

U borbi za tržište jevtinih automobila u Britaniji pobedu će, međutim, najverovatnije odneti indijska kompanija "Tata" sa svojim najjevtinijim vozilom na svetu - modelom "nano", čija je osnovna cena 1.500 funti (2.200 dolara).

Britanska verzija "nanoa", koja mora da zadovolji više standarde bezbednosti od indijskih, pojaviće se iduće godine i koštaće oko 4.500 funti (6.600 dolara).

Kineska kompanija "Kineski zid" takođe planira plasman jevtinog modela "hover5" na britansko tržište, preko dilerske mreže "Daihacu".

Potpredsednik "Renoa" Stiv Norman je rekao da je "Britanija bila jedno od malobrojnih tržišta na kojima je 'lada' imala uspeha", pa smatra da je došlo vreme da se na njega vrati.

Iako je članak u "Dejli Mejlu" propraćen brojnim karikaturama i anegdotama o ruskoj "konzervi na točkovima", završava se u veoma optimističnom tonu, uz podsećanje da je, kao i "lada", češka "škoda" niz godina bila predmet podsmeha, sve dok je koncern "Folksvagen" nije kupio i pretvorio u jedan od najomiljenijih i najtraženijih brendova u Evropi.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik